Evangel'skie obrazy Nikolaya Ge v otsenkakh sovremennikov


Cite item

Full Text

Abstract

This article is devoted to the creative work by Russian painter Nikolai Gee, his Evangeline paintings - «The Last Supper», «Golgotha» and «Maria Magdalena» and etc. The author finds out the meaning of his work in the art of the 19th century. The author analyzes the critical articles by Stasov, Prakhov etc. In conclusion the author considers that N.Gee had a great contribution in the development of Russian art and gave new ideas to the traditional religious themes.

About the authors

M M Novikova

References

  1. Прахов А.Б. Тайная вечеря // Пчела. СПб., 1878.
  2. Салтыков-Щедрин М.Е. Наша общественная жизнь // Н.Н.Ге. Мир художника. Статьи, письма, критика. Воспоминания современников. М., 1978.
  3. Стасов В.В. Избранные сочинения: В 2 т. М.; Л., 1937. Т. 1.
  4. Кауфман Р.С. Русская и советская художественная критика с середины XIX века до 1941 года. М., 1978.
  5. Гольдштейн С.Н. Примечания // Стасов В.В. Избранные сочинения. Т. 1.
  6. Волынский А. Репин и Ге // Н.Н.Ге. Мир художника.
  7. Ульянов Н.П. Ге среди молодежи // Там же.
  8. Ашхарумов Н.Д. 3амечательная картина // Там же.
  9. Репин И.Е. Рецензия на «Тайную вечерю» // Там же.
  10. Н.Н.Ге. Мир художника.
  11. Репин И.Е. Н.Н.Ге и наши претензии к искусству // Далекое и близкое. М., 1864.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies