Razrushenie stereotipov: lingvodidakticheskie tseli (na materiale angliyskogo yazyka)


Cite item

Full Text

Abstract

The article gives a brief outline of some strategies for breaking cultural stereotypes in the process of teaching languages.

About the authors

M A Stepanova

References

  1. Водак Р. Язык. Дискурс. Политика. Волгоград, 1997.
  2. Леонтович О.А. Русские и американцы: парадоксы межкультурного общения. М., 2005.
  3. Липпман У. Общественное мнение / Пер. с англ. М., 2004.
  4. Ослон А. Уолтер Липпман о стереотипах: выписки из книги "Общественное мнение" // Социальная реальность. 2006. № 4. C. 125-141.
  5. Сорокин Ю.А. Психолингвистические аспекты изучения текста. М., 1985.
  6. Сорокин Ю.А., Марковина И.Ю. Этнопсихолингвистика. М., 1988.
  7. Судаков К.В. Динамические стереотипы, или Информационные отпечатки действительности. М., 2002.
  8. Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. М., 2000.
  9. Baker A. Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course. UK: Cambridge University Press, 1977 (1st published), 1981 (2nd edition), 2006 (3rd edition).
  10. Bennet M.J. Towards Ethnorelativism: A Developmental Model of Intercultural Sensitivity // Education for Intercultural Experience / ed. by R.M. Paige. USA: Intercultural Press, 1993. P. 21-71.
  11. Bootzin R.R., Bower G.H., Crocker J., Hall E. Psychology Today. N.Y., 1991.
  12. Josefowitz N. Paths to Power. US, Perseus Books, 1980.
  13. Klenberg O. Tensions Affecting International Understanding. N.Y., 1950.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies