Filosofiya obrazovaniya i problema formirovaniya lichnosti: filosofskiy aspekt


Cite item

Full Text

Abstract

The article deals with the philosophical comprehension of modern education. The author presents the philosophical and psychological analysis of the present approaches to the problem of personality development given in the works of this country scientists and foreign ones.

About the authors

N D Naumov

References

  1. Белоконев Г., Кривошеев Н. Кризис в высшем образовании преодолим // Alma mater. 2003. № 3.
  2. Гроф С. Области человеческого бессознательного. М., 1994.
  3. Долженко О. Университет в условиях межцивилизованного зазора // Alma mater. 2007. № 5.
  4. Кон И.С. Открытие «Я». М., 1978.
  5. Маркс К., Энгельс Ф. Соч. 2-е изд. Т. 1.
  6. Маркс К., Энгельс Ф. Соч. 2-е изд. Т. 42.
  7. Озеров А.Е. Проблема формирования личности в трудах современных философов // Инновации в образовании. 2008. № 12.
  8. Психология личности и образ жизни: Сб. ст. / Отв. ред. Е.В.Шорохова. М., 1987.
  9. Сорокин П.А. Человек. Цивилизация. Общество. М., 1992.
  10. Спиркин А.Г. Основы философии. М., 1988.
  11. Сулейменов Т. О роли философской концепции в развитии современного образования // Инновации в образовании. 2008. № 10.
  12. Франкл В. Человек в поисках смысла. М., 1979.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies