Professional'naya kompetentsiya uchitelya: soderzhanie, struktura


Cite item

Full Text

Abstract

The article is devoted the analytical analysis and comparison of different viewpoints and opinions on the problem expressed by different authors. The article deals with the definitions of competence, competency and competency approach.

About the authors

L A Ibragimova

G A Petrova

References

  1. Бондаревская Е.В. Теория и практика личностно ориентированного образования. Ростов н/Д, 2000.
  2. Бондаревская Е.В., Кульневич С.В. Парадигмально-компетентностный подход к разработке содержания педагогического образования // Известия Международной славянской академии образования им. Я.А.Коменского. 2004. № 2.
  3. Гукаленко О.В. Поликультурное образование: теория и практика. Тирасполь, 2003.
  4. Иванов Д.А. Компетентности и компетентностный подход в современном образовании. М., 2007.
  5. Краевский В.В. Общие основы педагогики: Учебник для студ. высш. пед. учеб. заведений. М., 2003.
  6. Морева Н.А. Основы педагогического мастерства. Практикум. М., 2006.
  7. Новиков А.М. Построение системы непрерывного образования. М., 2000.
  8. Хуторской А.В. Образовательные компетенции в дидактике и методике личностно ориентированного обучения // Известия Международной славянской академии образования им. Я.А.Коменского. 2004. № 2.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies