Differentiated approach to the geografic information systems teaching
- Authors: Sliva E.A.1
-
Affiliations:
- Nizhnevartovsk State University of Humanities
- Issue: No 3 (2011)
- Pages: 58-63
- Section: Articles
- URL: https://vestnik.nvsu.ru/2311-1402/article/view/49176
- ID: 49176
Cite item
Full Text
Abstract
This paper describes some problems of geoinformation systems teaching to engineering and natural sciences students and the usage of step-by-step map content analysis (as a supplement) in digitization.
About the authors
Ekaterina Alexandrovna Sliva
Nizhnevartovsk State University of Humanities
Email: friday-kat@yandex.ru
старший преподаватель кафедры информатики и методики преподавания информатики; Нижневартовский государственный гуманитарный университет; Nizhnevartovsk State University of Humanities
References
- Де Мерс М.Н. Географические информационные системы. Основы. М., 1999.
- Капралов Е.Г., Кошкарев А.В., Тикунов В.С. и др. Геоинформатика: Учебник для студ. вузов. М., 2005.
- Симонов А.В. Геоинформационное образование в России: проблемы, направления и возможности развития. URL: http://www.gasu.ru/resour/eposobia/posob/3.html