Differentiated approach to the geografic information systems teaching


Cite item

Full Text

Abstract

This paper describes some problems of geoinformation systems teaching to engineering and natural sciences students and the usage of step-by-step map content analysis (as a supplement) in digitization.

About the authors

Ekaterina Alexandrovna Sliva

Nizhnevartovsk State University of Humanities

Email: friday-kat@yandex.ru
старший преподаватель кафедры информатики и методики преподавания информатики; Нижневартовский государственный гуманитарный университет; Nizhnevartovsk State University of Humanities

References

  1. Де Мерс М.Н. Географические информационные системы. Основы. М., 1999.
  2. Капралов Е.Г., Кошкарев А.В., Тикунов В.С. и др. Геоинформатика: Учебник для студ. вузов. М., 2005.
  3. Симонов А.В. Геоинформационное образование в России: проблемы, направления и возможности развития. URL: http://www.gasu.ru/resour/eposobia/posob/3.html


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies