Osobennosti formirovaniya volevykh kachestv mladshikh shkol'nikov razlichnykh sistem obucheniya


Cite item

Full Text

Abstract

The article represents comparative analysis of formation and development of personality endurance and stamina (resoluteness, moderation, insistency). It defines qualitative difference of these features of character of junior schoolers according to the educational systems (traditional and developing systems of Elkonin and Davidov). The article also reveals the correlation between academic progress and development of endurance and stamina of junior schoolers in different systems of education.

About the authors

A A Blaginin

E M Sveshnikova

References

  1. Александрова Т.И., Шульга Т.И. Изучение волевых качеств школьников с помощью методики «Нерешаемая задача» // Вопросы психологии. 1987. № 6.
  2. Благинин А.А., Торчило В.В. Математические методы в психологии и педагогике: Учеб. пособие. СПб., 2006.
  3. Высоцкий А.И. Волевая активность школьников и методы ее изучения. Рязань, 1979.
  4. Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. М., 1991.
  5. Ильин Е.П. Психология воли: Учеб. пособие для пед. учеб. заведений. СПб., 2002.
  6. О типовом положении образовательного учреждения в Российской Федерации. М., 2001.
  7. Программы общеобразовательных учреждений. Начальные классы (1-4). Ч. 1. М., 2002.
  8. Программы развивающего обучения. (Система Д.Б.Эльконина - В.В.Давыдова). 1-5 классы / Под ред. В.В.Давыдова, В.В.Репкина. Томск, 1995.
  9. Собчик Л.Н. Психодиагностика. Методология и методы. М., 1990.
  10. Эльконин Д.Б. Психология обучения младшего школьника. М., 1974.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies