Models of complex informatization management in secondary schools
- Authors: Volobuyeva O.V.1
- 
							Affiliations: 
							- Municipal secondary school № 43
 
- Issue: No 3 (2011)
- Pages: 3-5
- Section: Articles
- URL: https://vestnik.nvsu.ru/2311-1402/article/view/49146
- ID: 49146
Cite item
Full Text
Abstract
The article considers five essential directions of information technology implementation in education environment of secondary schools. The model of complex informatization is presented alongside a set of modules, where each performs a particular function in informatization process. The article presents a scheme of structural-functional model of complex informatization management in schools where each block is responsible for a considerable number of tasks.
			                About the authors
Olga Vladimirovna Volobuyeva
Municipal secondary school № 43
														Email: volobueva.o@mail.ru
				                					                																			                								учитель; Муниципальная общеобразовательная средняя школа № 43; Municipal secondary school № 43				                														
References
- Дылян Г.Д., Ратобыльская Э.С., Цветкова М.С. Модели управления процессами комплексной информатизации общего среднего образования. М., 2005.
- Концепция внедрения информационных технологий в систему общего образования Ханты-Мансийского автономного округа - Югры. URL: http://nvobrazovanie.ru/data/Concepciya.doc
- Осин А.В. Открытые образовательные модульные мультимедиа системы. М., 2010.
Supplementary files
 
				
			 
					 
						 
						 
									
 
  
  
  Email this article
			Email this article 