Psychological and pedagogical background of pedology development in the context of pedagogical anthropology
- Authors: Naumov N.D.1
-
Affiliations:
- Nizhnevartovsk State University of Humanities
- Issue: No 2 (2012)
- Pages: 39-42
- Section: Articles
- URL: https://vestnik.nvsu.ru/2311-1402/article/view/49212
- ID: 49212
Cite item
Full Text
Abstract
The present article is devoted to the study of psycho-pedagogical background of and pedology and its development in the context of pedagogical anthropology development.
Keywords
About the authors
Nikolay Dmitrievich Naumov
Nizhnevartovsk State University of Humanities
Email: dr.naumov@mail.ru
кандидат психологических наук, доктор философских наук, профессор, заведующий кафедрой дополнительного образования; Нижневартовский государственный гуманитарный университет; Nizhnevartovsk State University of Humanities
References
- Блонский П.П. Основы педагогики. М., 1925.
- Данильченко М.Г. Педагогические взгляды П.П.Блонского. М., 1974.
- Ильяшенко Е.Г. Отечественная педология в контексте развития педагогической антропологии (первая треть ХХ в.) // Труды кафедры педагогики, истории образования и педагогической антропологии. Вып. 17. История педагогики, педагогическая антропология. М., 2002.
- Романов А.А. А.П.Нечаев: у истоков экспериментальной педагогики. М., 1996.
- Румянцев Н.Е. Педология, ее возникновение, развитие и отношение к педагогике. СПб., 1910.
- Фрадкин Ф.А. Педология: мифы и действительность. М., 1991.