Psychological and pedagogical background of pedology development in the context of pedagogical anthropology


Cite item

Full Text

Abstract

The present article is devoted to the study of psycho-pedagogical background of and pedology and its development in the context of pedagogical anthropology development.

About the authors

Nikolay Dmitrievich Naumov

Nizhnevartovsk State University of Humanities

Email: dr.naumov@mail.ru
кандидат психологических наук, доктор философских наук, профессор, заведующий кафедрой дополнительного образования; Нижневартовский государственный гуманитарный университет; Nizhnevartovsk State University of Humanities

References

  1. Блонский П.П. Основы педагогики. М., 1925.
  2. Данильченко М.Г. Педагогические взгляды П.П.Блонского. М., 1974.
  3. Ильяшенко Е.Г. Отечественная педология в контексте развития педагогической антропологии (первая треть ХХ в.) // Труды кафедры педагогики, истории образования и педагогической антропологии. Вып. 17. История педагогики, педагогическая антропология. М., 2002.
  4. Романов А.А. А.П.Нечаев: у истоков экспериментальной педагогики. М., 1996.
  5. Румянцев Н.Е. Педология, ее возникновение, развитие и отношение к педагогике. СПб., 1910.
  6. Фрадкин Ф.А. Педология: мифы и действительность. М., 1991.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies